söndag, september 23, 2007


Saker som gör mig glad idag:


Att Filippa inte hade bakat mandelmusslorna själv. Vaddå "Bullshit Filippa" det är ju mera "Bullshit Amelia", eller hur? Om jag vore blå skulle jag säkert gilla Filippa ännu mer, eller så skulle jag vara en smurf, who knows.


Foo Fighters´"Skin and Bones". Den är inte dum den.


Att jag inte behöver se "28 Weeks Later" igen.


Att jag har gjort en första version av min literaturuppsats.


Min son. Allt han gör och allt han säger.


Att MS har börjat blogga om Ryssland, han är så himla begåvad.


Att jag får snälla superlativ på Facebook. Och blommor.


Att jag har "Becoming Jane" men inte har sett den än, som en julklapp man hittar under granen 26 December...


Att jag inte har betalat mer än 1:- för mitt gymkort, eftersom jag bara gått två gånger hittills.


Russell Brands podcast. Vill man ha ett lyckligare liv ska man ladda ner dessa från BBC/radio2


Att Grazia säljs i Sverige, tjoho!!!!


Att jag har pengar kvar när månaden är slut. Fast jag betalt tandläkare och frisör. Och hyran.


Saker som jag inte alls tycker om :


Vulgo-reklam. Svärande foul-mouthed Johannes Brost. Kicki Danielsson. Gert Fylking ger mig fingret när jag väntar på bussen. Varför? Sorry, men jag fattar verkligen inte. Vem är målgrupp? Hur såg castingen ut? Vi vill ha några sura medelålders anti-stjärnor som kan kladda ner vårt varumärke riktigt ordentligt, och säkert tilltala den ironiska generationen. Se mina luftkaniner när jag säger: NEJ DEN GUBBEN GÅR INTE.


Trial by media, fallet Madeleine McCann. Inse fakta, vi vet inget ännu. Ingen vet. Att varannan vecka få läsa krigsrubriker med "mamman dödade henne" varvat med "vi är oskyldiga" och "100% DNA-match" gör mig så trött. Alla inblandade är människor, och McCanns är vad jag vet inte fällda för något brott. Eller ens anhållna. Så sluta peka finger, vi vet som sagt ingenting.


Min elaka lärare. Jag är vuxen, men han har makt över mig, ska sätta mitt betyg, och han håller oss, hela klassen, i skräck. Varje vecka. Och inte på ett "jag är hård men rättvis-vis", utan på ett "jag är usel pedagog men jag har ändå er i min makt och kan kritisera, vara otydlig, vag och allmänt läskig utan att ni kan göra något alls förrän vid kursutvärderingen, och då är det för sent, ha ha-viset"



Men mest är jag glad, har en finfin höstkappa, vädret är ofta rätt snällt, min lägenhet är mysigast, och jag har lagat megalasagne som räcker flera minuter (lunchlåda jajamensan). Life is good.