söndag, mars 25, 2007

Systemet fungerar

Ja inte bara Systembolaget, utan det svenska systemet. I alla fall just nu, i alla fall för just mig. På samma vecka blir jag erbjuden två lägenheter, från två olika köer, en tvåa och en trea. Amazing. Jag har ju inte stått länge, bara sedan i Augusti. Men så blev det, så plötsligt satt jag med möjligheten till tredubbla hyror, men beslöt mig senare för att sansa mig, jag hade ju tackat jag till tvåan, att slå till på trean då hade varit väl galet. Svårt att få bostad i Stockholm? Näää. Inte om man är student i alla fall.

Walesaren tror att jag har dumpat honom. "You are very gently dumping me, aren´t you?" undrade han när han var här förra helgen. Jag försökte föklara att jag varit, och kanske fortfarande var, en aning galen, och att jag skulle komma tillbaka till mitt vanliga jag snart. "Don´t let me dump you" sa jag, "I am not sane. Don´t make me make decisions I´ll regret".

Måndag satt jag och skrev kontrakt på lägenhet, han satt och fikade på Kungsholmen, då får jag ett sms där han friar. Vad är det med män, man bor med dem i massor av år, sedan flyttar man ut, byter land och drabbas och tillfällig (hoppas vi) galenskap, och DÅ friar de... om och om igen...Explain?

Nu pratar han om att han "planerar för hur livet skulle kunna vara utan mig, sen, när jag drar" och jag blir så...trött. Om han bara kan ta det lugnt så kommer jag ju tillbaka. Men det har gått upp för oss båda att det är skitsvårt att leka gullegullpar när man aldrig eller mycket sällan ses, och hör av sig så lite som vi har gjort till varandra, knappt alls ett tag. Nu har det blivit bättre, i alla fall sms, men sms är just det, short messages. Inte detsamma som te ihop på soffan.

Vi insåg till vår fasa att jag aldrig skulle flyttat hem, det är lite skrämmande, att vi hade kunnat lösa allt med mig fortfarande i England, dra lite i sonen, flyga över oftare, bo närmre flygplats, vadsomhelst.. Oh well, nu är jag här.

Tur att det är lite vår igen, äntligen. Satt i Kristineberg idag och tittade på solen, det var najjs.

Nu borde jag titta på läxan, eller på kudden.

Kan jag bara säga att serie 3 av Greys Anatomy är det bästa jag sett... Det blir ju extra specialspännande runt avsnitt 15 - 17, så alla tv5 tittare har ju mycket att se fram emot.


Såg nya Jane Eyre på dvd i helgen, grymt bra, hoppas Svt köper in den.

1 Comments:

At 11:41 em, Anonymous Anonym said...

Tycker din gubbe kan ta och flytta hit till sverige ett tag nu, det är ju liksom lite hans tur eller hur? ;-) *ler*

 

Skicka en kommentar

<< Home