torsdag, juli 05, 2007


Trevlig torsdag


Jag är fortfarande inte rädd. Säkerhetsnivån är sänkt här i Storbritannien, från "critical" till "severe" tror jag. Jag vill in till London och se Harry Potter filmen.

Igår rymde jag till Salisbury för att klippa mig, Dyr vana, men billigare än att resa till Sverige och klippa sig... Jen superfrisör vet vad hon gör, redan på kvällen fick jag en lapp med namn och telefonnummer från killen som jobbar på bensinmacken. Han var väl typ 25, om ens det. Jag vet inte om det var det faktum att jag köpte min egen kroppsvikt i socker (söt...delat intresse för ätande...), att jag var svenska, att jag log, eller om det var mirakelfrisyren, men uppmärksamhet fick man. Det hjälper ju mot eventuella svackor i självförtroendet (inte för att det har varit så svackigt på sistone, men ändå) och piggar upp en onsdagskväll.

Walesaren är i Japan, och sonen och jag har dvd-maraton med Life on Mars som ju är BRILLIANT! John Simm är gud. Eller, en magisk kombination av sårbarhet, mänsklighet, humor och attraktiv manlighet. Yum. Sen är han ju fantastisk skurk i Dr Who. Lysande.


Idag har vi fått en massa rolig post från snälla människor, och har en mysig lat torsdag framför oss, med tv, böcker, brevskrivande och slappande.

3 Comments:

At 1:04 fm, Blogger Lena said...

Haha, ja, jag är så jäääävla together... det var precis så det kändes då jag avgrundsdjupslipade över huruvuda jag skulle åka till festen eller inte. Måste dock medge att jag är rätt nöjd med mig själv som faktiskt vågade. Och så fick jag ju använda den andra outfiten... =) Fick den tjusigaste komplimangen av pojkvännens stupfulle kompis, tillika ett av födelsedagsbarnen; han sade att jag måste se fulare ut så att jag inte får massa karlar på mig och så att de andra tjejerna inte skulle bli avundsjuka. Det var knäppt och rart.

Ja, det där med dop kan ju onekligen vara lite besvärligt... Jag tänkte faktiskt också på ER. Fuskdop är bara crap, men det är i alla fall bättre att man gör en annan ceremoni än att låta döpa när man egentligen skiter fullkomligt i det.

Kul att du gillar att läsa mina alster! Detsamma måste jag säga, det gläder mig att du är igång igen!

Hälsa alla du med och ha en kalassommar! Kanske en fikarepris när du är tillbaka i staden? Eller öl? Jag dricker visserligen inte just öl, men jag är en jävel på vin, drinkar och whiskey. ;-)

Storkram! Lena

 
At 8:09 em, Blogger Lena said...

Det är bara att du hör av dig när du är hemma så ska vi ta och styra upp något!

 
At 3:03 em, Anonymous Anonym said...

Jag vill dricka paraplydrinkar!

 

Skicka en kommentar

<< Home